اخبار دبیاخبار املاک دبیاخبار ایرانیان دبی

منال بنت محمد اعلام کرد که شورای امارات برای توازن بین جنسیت‌ها فعالیت‌های گسترده‌ای را برای تقویت جایگاه کشور و تأثیر آن در سطح جهانی انجام می‌دهد

شیخه منال بنت محمد بن راشد آل مکتوم، همسر سمو شیخ منصور بن زاید آل نهیان، نائب رئیس دولت و رئیس دیوان ریاست، تأکید کرد که شورای امارات برای توازن بین جنسیت‌ها به شدت به دنبال تقویت شراکت‌های جهانی و اجرای بهترین شیوه‌ها است تا جایگاه جهانی امارات را به عنوان یک الگوی پیشرو در توازن بین جنسیت‌ها تثبیت کند. این توازن به عنوان یک رکن اساسی برای اقتصاد پایدار و رونق اجتماعی محسوب می‌شود و بازتابی از دیدگاه و هدایت رهبری خردمند کشور است.

وی افزود که در دوره گذشته، شورای امارات فعالیت‌های جهانی گسترده‌ای داشته است که در آن تجربه الهام‌بخش امارات در زمینه توازن بین جنسیت‌ها مورد توجه قرار گرفته و این تلاش‌ها به موفقیت جدیدی انجامیده است؛ به طوری که امارات به رتبه هفتم جهان در شاخص برابری جنسیتی 2024 که توسط برنامه توسعه ملل متحد منتشر شده، صعود کرده است.

شورای امارات برای توازن بین جنسیت‌ها جلسه دوم سال 2024 را به ریاست منی غانم المری، نائب رئیس شورا، برگزار کرد. در این جلسه دستاوردهای دوره گذشته و پروژه‌های جاری شورا با همکاری وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی و تعدادی از سازمان‌های بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت تا موفقیت‌های کشور در زمینه توازن بین جنسیت‌ها ادامه یابد و جایگاه جهانی آن تثبیت شود.

این جلسه با حضور اعضای شورا از جمله یونس حاجی خوری، نایب وزیر مالیه، نوره خلیفه السویدی، دبیرکل اتحادیه زنان امارات، و دیگر مقامات برگزار شد. منی المری همچنین تأکید کرد که در این جلسه تأثیرات مثبت مشارکت‌های خارجی شورا در دوره گذشته مورد بررسی قرار گرفته و فرصتی برای تبادل تجربیات و بهترین شیوه‌ها فراهم شده است.

شورا در جلسه دوم کمیته راهبری مربوط به مشارکت امارات در گروه بیست (G20) 2024 نیز شرکت کرد، جایی که این کمیته به ریاست شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، نائب رئیس مجلس وزرا و وزیر امور خارجه، برگزار شد. در این جلسه اولویت‌های مشارکت کشور در جلسات گروه بیست، شامل تلاش‌ها و پروژه‌های شورای امارات برای توازن بین جنسیت‌ها مورد بحث قرار گرفت.

شورا همچنین در ماه مارس در جلسات کمیته وضعیت زنان وابسته به شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل که بزرگ‌ترین تجمع سالانه در زمینه توازن بین جنسیت‌ها و توانمندسازی زنان است، شرکت کرد و چندین ملاقات و جلسه با نمایندگان کشورهای مختلف و مسئولان سازمان‌های بین‌المللی برگزار کرد.

علاوه بر این، شورا در فعالیت‌های فوروم سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) در مورد “برابری جنسیتی” که در ماه ژوئن در پاریس برگزار شد، شرکت کرد و این رویداد بین‌المللی به عنوان یک پلتفرم مهم برای معرفی دستاوردهای امارات در زمینه توانمندسازی زنان در بخش‌های آینده‌نگر مانند فناوری و پایداری عمل کرد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا